Leder af Ungeafdelingen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du stå i spidsen for Danmarks bedste ungeindsats og hjælpe os til at nå nye højder?

Om Ungeafdelingen og jobbet

I Ungeafdelingen arbejder vi på tværs af social-, uddannelses- og beskæftigelsesområdet – vi bruger vores forskellige fagligheder og arbejder på tværs af lovgivninger med en klar målsætning om, at flere unge skal blive livsduelige og lykkes med en hverdag med uddannelse eller beskæftigelse. Vi er dygtigst i Danmark til at få unge i uddannelse- og beskæftigelse, når der tages højde for socioøkonomiske faktorer. Dette resultat er opnået ved hjælp af forpligtende og målrettet samarbejde og en dygtig personalflok, der formår at flyve i flok.

Ungeafdelingen består af 33 medarbejdere fordelt på tre teams: UU Teamet, Socialteamet og Beskæftigelses- og Forebyggelsesteamet.

Ungeafdelingen er en del af Unge og Familieområdet i Billund Kommunes Børn, Unge og Arbejdsmarkedsforvaltning. Ungeafdelingen ligger fysisk i Ungemiljøet på Campus i Grindsted. Dine nærmeste kollegaer bliver de øvrige afdelingsledere i Unge og Familie – men du vil også skulle have et tæt samarbejde med bl.a. ledere fra Voksenstøtteområdet, Skoleområdet og Beskæftigelsesområdet.

I Ungeafdelingen samarbejder vi med hverdagslivets aktører og frivilligområdet. Vi investerer gerne vores kompetencer i meningsfulde fællesskaber og udviklingstiltag for og med unge.

Som Afdelingsleder i Ungeafdelingen har du det overordnede ansvar for den faglige og økonomiske styring og ledelse af området. Du varetager personaleledelsen af to teams (UU Temaet og Socialteamet), en teamkoordinator, en faglig koordinator og en teamleder foruden to projektmedarbejdere.

En stor del af din tid bruges på at sikre tværfaglige løsninger og samklang på lederniveau. Du understøtter medarbejderne med faglig sparring og stiller dig gerne til rådighed – også når der skal træffes vanskelige afgørelser. Du balancerer mellem de mange forskelligartede hensyn til målgrupperne, lovgivningerne og faglighederne – og du respekterer og anerkender deres forskellige kvaliteter og respektive styrker fremfor at ensarte løsningerne. Du understøtter et eklektisk metodesyn.

Om dig

  • Du har erfaring med ledelse af forskellige fagligheder på Ungeområdet og kendskab til tværfagligt samarbejde i en kommunal kontekst - enten med afsæt i uddannelse, det specialiserede socialområde eller beskæftigelsesområdet.
  • Du er uddannet enten som generalist på kandidatniveau eller med en professionsbachelor kombineret med en efteruddannelse fx en lederuddannelse.
  • Du kan skabe følgeskab, sætte retning og agere rollemodel.
  • Du er drevet af tværfagligt samarbejde og kender til de forskellige tværfaglige logikker på ungeområdet. Du understøtter en helhedsorienteret indsats og ser dig selv som en aktiv medspiller i det tværfaglige samarbejde i afdelingen og kommunen som helhed – også, når det er svært.
  • Du er en tydelig, empatisk og tillidsfuld personaleleder, der får det bedste frem i medarbejderne. Du er tilgængelig og understøtter med sparring, vejledning og opmuntring. Du kan balancere mellem forståelse, forventninger og krav.
  • Du kan motivere, engagere og omsætte strategier og politikker til handling og resultater.
  • Du finder motivation og glæde i at gøre en forskel gennem andre – du ser frem til at lede et personale med forskellige faglige indfaldsvinkler og til at videreudvikle afdelingens praksis sammen med medarbejderne og med inddragelse af borgerne og andre aktører.
  • Du har forståelse for udsatte unge og deres familier samt for de udfordringer, der ofte er på spil, når tilværelsen spænder ben for håb og drømme.
  • Du er en stærk strategisk leder, der kan agere i en politisk styret organisation
  • Du kan trives i et storrumskontor med let adgang til afdelingens medarbejdere.

Om os

  • Vi er en velfungerende Ungeafdeling, der er præget af et godt samarbejde og tværfaglig konduite. Vi er nysgerrige på hinandens praksis og stiller os gerne til rådighed eller giver en hånd med, hvor der er behov for det.
  • Vi gør os umage og har ambitioner om at blive endnu bedre. Vi drives af resultater og kreative løsninger – gerne i samskabelse med de unge.
  • Vi værdsætter faglige drøftelser og nye udviklingsinitiativer – og tilretter vores løsninger efter lovgivningen, de unges behov, vores målsætninger og det gældende serviceniveau.
  • Vores målgrupper er på UU området: Unge i udskolingen og unge op til 25 år, der ikke vejledes i andet regi og som ikke er i gang med ungdomsuddannelse samt unge, der er i gang med STU. På Servicelovsområdet arbejder vi med unge i alderen 15-30 år – hovedsageligt med myndighed og forebyggende indsatser. Vi udarbejder børnefaglige undersøgelser og har selv det udførende personale på §11 og §52 området. Når vi udarbejder VUM visiterer vi typisk til § 85 og § 107 bl.a. hos vores lokale leverandører i Voksenstøtte. På beskæftigelsesområdet er de fleste af vores unge 18-30 år i målgrupperne: øvrige uddannelsesparate, aktivitetsparate og unge i ressourceforløb. 
  • Ledergruppen i Unge- og Familie deler ledelsesfaglige overvejelser og understøtter dig kollegialt og fagligt. Vi repræsenterer 0-30 års området og har forskellige faglige baggrunde og erfaringer, som vi gerne deler ud af.
  • Afdelingen hører under rådhuset og er administrativt understøttet af Unge og Familiestaben, der refererer til Unge og Familiechefen.

Vi tilbyder

  • Ansættelse i en kommune, hvor værdierne Dialog, Udvikling og Respekt gennemstrømmer vores samarbejde – og hvor vi har en ambition om at lykkes ved fælles hjælp og en legende tilgang.
  • Et forpligtende tværfagligt samarbejde, hvor vi som siv i vinden bøjer vores tiltag og fagligheder mod hinanden i ambitionen om at skabe fleksible løsninger til gavn for borgerne.
  • Et uformelt arbejdsklima med kort til samarbejdspartnere og næste ledelseslag.
  • Kompetente og engagerede kollegaer og medarbejdere, der er drevet af at gøre en forskel for unge – og som tror på, at adgang til fællesskaber og et almindeligt hverdagsliv – herunder tilknytning til og fastholdelse i uddannelse og beskæftigelse – giver mere meningsfulde liv.
  • Et fagligt udfordrende arbejdsmiljø med vidtrækkende og alsidige opgaver, samt gode muligheder for at skabe kreative løsninger på tværs af lovgivningerne på ungeområdet.
  • En dagligdag, hvor tværfaglighed er et naturligt omdrejningspunkt i ledelsen af medarbejderne og arbejdet med de unge.
  • En ambitiøs arbejdsplads, hvor vi gerne deler de gode historier og hejser flaget for alle vores og de unges små og store resultater.

Løn og ansættelsesforhold
Der er tale om en fuldtidsstilling.
Ansættelsen sker i henhold til KL’s overenskomster med en række faglige organisationer om løn og ansættelsesvilkår. Lønnen forhandles i henhold til princippet for Lokal Løndannelse.

Ansættelsen er med tiltrædelse pr. 1. august 2023 med hensyntagen til sommerferieafholdelse.

Vi indhenter børne- og straffeattester samt referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen.

Ungeafdelingen er fysisk placeret på Tinghusgade 12, 1. sal, 7200 Grindsted.

Tidsplan
Ansøgningsfrist d. 11. juni 2023.

Ansættelsessamtaler: 1. runde: 14. juni 2023. 2. runde: 21. juni 2023. Der udarbejdes personprofil for de kandidater, der går videre til 2. ansættelsesrunde.

Læs mere om stillingen i funktionsbeskrivelsen her

Hvis du har spørgsmål vedrørende stillingen, er du velkommen til at kontakte Unge og familiechef, Trine Rosenbæk på 24 20 00 97.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=1900b30f)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Billund Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Billund Kommune - Ungeafdelingen, Jorden Rundt, 7200 Grindsted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=1900b30f&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5837602

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet