Elever med sproglige udfordringer udvikler sig efter Playful Learning-forløb

Eleverne i taleklassen har netop gennemført et Playful undervisningsforløb med fokus på, hvordan man kan gøre eventyr mere levende. (Foto: Billund Kommune)
dato

Billund Kommune tilbyder et specialtilbud til børn med sproglige udfordringer. I 0. klasse samles disse børn i en taleklasse på Lynghedeskolen, afd. Søndre, hvor undervisningen er fokuseret på sprog og udtale. Formålet er at forberede eleverne til deres fremtidige skolegang.

Taleklassen har for nylig gennemført et undervisningsforløb, hvor de brugte skuespil, eventyr og rekvisitter til at gøre sproget mere levende. Både lærere, pædagoger, forældre og eleverne selv har oplevet stor begejstring og succes med forløbet.

Borgmester Stephanie Storbank udtrykker stolthed over kommunens mange specialtilbud og glæde over taleklassens succes. Børnehaveklasselærer Heidi Tange fortæller, at eleverne har været aktive og engagerede i projektet, og at det tydeligt har understøttet deres udvikling.

Efter 0. klasse vender eleverne tilbage til deres egen distriktsskole, bedre rustet til at håndtere deres sproglige udfordringer.


https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/13796713/elever-med-sproglige-udfordringer-udvikler-sig-efter-playful-learning-forlob?publisherId=13560004&lang=da
Kilde: Billund Kommune