Billund Kommune - Indkøb: Indkøbschef til Billund Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Billund Kommune køber varer og tjenesteydelser for 700 mio. kr. årligt. Området har stor politisk bevågenhed, hvor målet er at få mest mulig værdi for pengene, at indkøb sker så effektivt som muligt, samt at indkøbene støtter op om de politiske ambitioner i øvrigt. I det netop indgåede budgetforlig har forligspartierne besluttet, at der skal udarbejdes en ny indkøbspolitik, som kan skærpe fokus på kommunens indkøb yderligere.

Indkøbsafdelingen er under opbygning, og målet er at understøtte hele organisationen i udbudsprocesser og den løbende kontraktstyring. Der skal i arbejdet sættes fokus på at tiltrække de rette kompetencer, at få opbygget hensigtsmæssige processer samt fastlagt en tydelig opgave- og ansvarsfordeling med resten af organisationen.

Din profil

Vi søger nu en indkøbschef, som sammen med Indkøbsafdelingen kan stå i spidsen for arbejdet med at videreudvikle kommunens indkøb. Indkøb er en del af staben Økonomi og Digitalisering under ledelse af økonomichefen.

Vi søger en person, som kan

  • sætte den strategiske retning for indkøbsområdet i Billund Kommune
  • skærpe fokus på at få mest mulig værdi for de kommunale indkøb
  • sikre compliance
  • bidrage med faglig sparring til områderne
  • understøtte en effektiv indkøbsproces og kontraktstyring
  • videreudvikle afdelingen og sætte indkøb på den kommunale dagsorden
  • være idérig og løsningsorienteret og ikke være bange for at gå foran
  • vægte god og nærværende personaleledelse højt

Vi forestiller os, at vores nye indkøbschef har en relevant baggrund og erfaring med ledelse af indkøbsområdet. Vi foretrækker kandidater som har erfaring fra politisk styrede organisationer eller lignende store organisationer. Du er et fagligt fyrtårn, som kan dokumentere stærke resultater inden for indkøbsområdet. Du praktiserer god ledelse og formår at lede nedad, udad og opad i jagten på de gode resultater. Du har stærke analytiske evner og formår at skabe overblik og udpege nye veje og muligheder. Du har stærke relationelle kompetencer og formår at samarbejde på tværs af organisationen. Du har en serviceminded tilgang til alle organisatoriske lag i organisationen.

Vi tilbyder

Et spændende og udfordrende job i en lille kommune, som har en legende tilgang til opgaveløsning, og som lykkes med opgaverne ved fælles hjælp. Økonomi og Digitalisering består ud over Indkøb af afdelingerne Budget og Analyse, Regnskab og Styring samt Digitalisering og Borgerservice. Vi er en ny stab, hvor du får en unik mulighed for at sætte dit præg på, hvordan vi som ledergruppe og organisation skal arbejde sammen for at lykkes med opgaverne.

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og efter principperne for Ny Løn.

Ansøgningsproces

Vi skal have din ansøgning senest den 29. september 2023. Vi holder samtaler den 3. og 6. oktober 2023. Stillingen er til besættelse 1. december 2023.

Er du interesseret?

Du er velkommen til at henvende dig for yderligere oplysninger hos Økonomichef Tommy Abildgaard på 24 62 25 84 eller tab@billund.dk.

 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=be111242)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Billund Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Billund Kommune - Indkøb, Jorden Rundt, 7200 Grindsted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=be111242&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5908273

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet