Billund Kommune - Arbejdsmarkedsafdelingen: Beskæftigelsesrådgiver - Jobafklaringssager

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Beskæftigelsesrådgiver til sagsbehandling af jobafklaringssager

 

Er du interesseret i beskæftigelsesområdet, i mennesker og i samarbejde?

 

Vores god kollega gennem mange år går på efterløn. Derfor har vi brug for en sagsbehandler, der kan hjælpe sygemeldte borgere med at fastholde eller genskabe kontakten til arbejdsmarkedet. Dine arbejdsopgaver vil blandt andet være: 

  • at tale med borgere, arbejdsgivere og samarbejdspartnere
  • at støtte borgernes tilbagevenden til beskæftigelse 
  • at vurdere uarbejdsdygtigheden - både den smalle, den brede og den stationære
  • at sætte indsatser i værk og følge op på udviklingen
  • at forberede sager til rehabiliteringsteammøde


Stillingen er en fast stilling på 37 timer, og vi søger 1- 3 nye medarbejdere.

Om os

Vores Jobcenter er kendetegnet ved et godt internt samarbejde. Vi har vores egne beskæftigelsesrettede tilbud, der klarer alt fra stresshåndtering til at hjælpe borgerne med en ny vej. Vi har også egen Virksomhedsservice, der klarer alt fra praktikker til masserekrutteringer. Vi vægter desuden det tværfaglige samarbejde med socialområdet, familieområdet og sundhedsområdet højt.

 

Du bliver en del af Job & Udvikling, som arbejder med udbetaling af forsørgelsesydelser, Jobafklaring, ressourceforløb, aktivitetsparate over 30 år, jobparate over 30 år, samt selvforsørgelse og hjemrejseydelsessager. Du vil få oplæring af din sidemand. Vores faglige koordinator står for individuel sparring og fælles læring, og vi står alle sammen for at være hinandens gode arbejdsmiljø.

Arbejdsområdet vil hovedsageligt være jobafklaring. Vores sagsbehandlingssystem er Fasit.

 

Den rette kandidat til stillingen

  • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Du har kendskab til lov om sygedagpenge og lov om en aktiv beskæftigelsesindsats
  • Du trives med at være i kontakt med borgere og arbejdsgivere og kan skrive letlæseligt og forståeligt
  • Du har gode samarbejdsevner, da der skal samarbejdes på tværs af mange forvaltninger
  • Du tager ansvar for, at vi har det godt med hinanden både fagligt og socialt

Vi tilbyder

  • En velfungere arbejdsplads, hvor man tager ansvar for, at vi har det godt med hinanden
  • Et spændende job med stor selvstændighed i arbejde
  • En høj faglig standard med fokus på faglig udvikling
  • 37 timers ansættelse
  • Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst efter reglerne om "Ny løn"
  • Arbejdspladsen er røgfri

Løn – og ansættelsesvilkår

 

Den ugentlige arbejdstid er 37 timer, og vi har fleksibel arbejdstid og mulighed for hjemmearbejde. Ansættelsen sker efter gældende overenskomst med aflønning efter kvalifikationer og i henhold til principperne i Ny Løn. Arbejdsstedet er Billund Kommunes Rådhus, Jorden Rundt 1, 7200 Grindsted.

 

 

Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Afdelingsleder Sunita Kristensen på tlf. nr. 79 72 73 52.

 

Vi skal have din ansøgning senest den 10. september. kl. 23:59.
Ansættelsessamtaler afholdes d. 15.september på Billund Rådhus, Jorden Rundt 1, 7200 Grindsted.

 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=80acfe3f)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Billund Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Billund Kommune - Arbejdsmarkedsafdelingen, Jorden Rundt, 7200 Grindsted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=80acfe3f&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5900504

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet