BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Grindsted og Urup sognes menighedsråd søger regnskabsfører
Hvis du brænder for at udføre regnskabsføringen og har lyst til at være en del af verdenen i folkekirken og varetage de regnskabsmæssige opgaver for 6 forskellige menighedsråd.
Om Grindsted Kirkehus
Grindsted Kirkhus er er hus fuldt af liv og gode kollegaer, der løser opgaver for i alt 14 forskellige menighedsråd. Regnskaber for et menighedsråd er komplekst, de frivillige menighedsråd har brug for professionel støtte i regnskabsføringen.
Din kommende arbejdsplads er placeret i kirkehuset i Grindsted, hvor provstikontoret ligger. Du får 25 nye kollegaer, med forskellige faglige baggrunde, kirketjenere, lønmedarbejder, gartnere, mediemedarbejder, organister, kordegn. I din arbejdsdag har du kontakt med menighedsrådene, du møder præsterne og alle os andre.
Vi samarbejder med hinanden på tværs af faggrupperne og trives med det. Det er godt med en portion nysgerrighed i forhold til andre faggrupper – på den måde lærer vi alle og løfter opgaverne kvalificeret.
Dine primære opgaver er økonomi og regnskab
- Ansvar for bogholderi for ”dine” menighedsråd
- Månedlige afstemninger, periodiseringer og hensættelser
- Udarbejde budget og årsregnskab
- Udarbejde kvartalsregnskab
- Afrapportering til de forskellige menighedsråd
- Momsregnskab
- Kontakt til revisor, bank og realkreditinstitutter
- Forslag til løbende optimering, automatisering og digitalisering af forretningsgange
Det ønsker vi os
- Du har erfaring med regnskab, arbejder struktureret, og har overblik på opgaverne.
- Du har lyst til og trives med at have kontakt med mennesker, som ikke kender til regnskab eller er vant til regnskab
- Du har lyst til at fortælle om hvordan et regnskab ser ud og hvorfor det er som det er.
- Du er selvstændig og sparrer med dine kollegaer.
- Du opsøger ny viden og viser initiativ til at vi finder de gode løsninger sammen
Stillingen indeholder forskelligartede opgaver heriblandt budgetlægning, løbende bogføring, betaling af regninger, debitorstyring, kvartalsrapportering og årsafslutning. Arbejdet foregår i tæt og inddragende samarbejde med menighedsrådene, som har ansvar for kirkekasserne.
Vi tilbyder dig
- At du får oplæring og introduktion til opgaverne
- Engagerede kolleger og ledere, der brænder for opgaverne
- Samarbejde på tværs mellem kirkegårde og kirkehus
- En arbejdsplads med en uformel omgangstone og godt humør
Hvis du ikke har kendskab til kirkeregnskab og erfaring med Brandsoft regnskabssystem, lærer du det.
Ansættelsesvilkår og løn
Stillingen er på 37 timer i ugentligt, arbejdstiden er almindelig vis i dagtimerne. I forbindelse med kvartalsregnskaber, årsregnskab og budgetlægning er der længere arbejdsdage, og aftenmøder.
Vi indhenter straffeattest i forbindelse med ansættelsen.
Ansættelsen er omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 og Organisationsaftale mellem Kirkeministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 for kirkefunktionærer med kerneopgaver som henholdsvis kordegn, sognemedhjælper/kirke- og kulturmedarbejder eller kirkemusiker og det tilhørende protokollat for kordegne.
Du kan se aftalerne her: http://www.folkekirkenspersonale.dk .
Nuværende tjenestemandsansatte kordegne har ret til at bevare deres tjenestemandsstatus ved ansættelse med direkte overgang. Der skal i så fald ske en klassificering af stillingen.
Hvis du ikke har regnskabsfører uddannelse inden for kirken forventer vi at du tager den, inden for det første år i din ansættelse.
Ligesom du gennemfører en uddannelse i at føre løn i kirken også ned for det først år af din uddannelse.
Du kan se hvilke uddannelseskrav der er her: www.folkekirkenspersonale.dk
Ansøgningsfrist og ønsket opstart
Ansøgning med relevante bilag stiles til Grindsted menighedsråd og sendes til 8942fortrolig@sogn.dk. Fristen er 19. september 2024. Vi holder samtaler i d. 23. september og d.25. september 2024.
Opstart d. 1. oktober 2024, eller snarest derefter.
Kontakt
Du er velkommen til ringe hvis du har spørgsmål til administrationsleder Ghita Bregnhoved mobil 5434 8616, eller skrive på ghb@km.dk .
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Billund Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Grindsted og Urup Menighedsråd, Kirkegade, 7200 Grindsted
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6103289