Kombineret rolle som beskæftigelsesrådgiver og ydelsessagsbehandler i Billund

Profilbillede
dato

Kombinationsstilling som beskæftigelsesrådgiver og ydelsessagsbehandler – Faststilling

Har du erfaring fra ydelsessagsbehandling og beskæftigelsesrådgivning på kontanthjælpsområdet? – så mangler vi dig til vores afdeling!

Stillingen fordeler sig således at 70 % af tiden bruges på beskæftigelsesområdet og 30 % på ydelsesområdet.

Vi er i alt 35 dygtig og engageret medarbejdere i afdelingen fordelt i 2 teams. Det ene team, består af beskæftigelsesrådgivere som hjælper borger i beskæftigelse fra kontanthjælp, S & H ydelse, ressourceforløb, jobafklaring, samt afdækker borgerens arbejdsevne og klargør sager til rehabiliteringsteamet ved behov. Derudover varetager vi boligplacering af nyankommne flygtninge. Det andet team består af ydelseskontoret og betjening af kommunens reception. Der er en teamleder og en faglig koordinator som understøtter afdelingen.

Dine opgaver omfatter

  • Beskæftigelsessagsbehandling af borgere over 30 år på kontanthjælp
  • Ydelsessagsbehandling primært vedrørende beregning af LAB § 81,82 og 82 a støtte
  • Råd og vejledning af borgere

Den rette kandidat til stillingen

  • har interesse og erfaring med at arbejde som ydelsesrådgiver og fra beskæftigelsesområdet
  • er administrativ stærk og har flair for at arbejde i IT-systemer. Her er det en fordel, hvis du har kendskab til KY og FASIT
  • har en positiv indstilling til forandringer og har lyst til at være med til at gøre en forskel
  • kan begå dig godt i dialogen med alle, og opleves som en attraktiv samarbejdspartner
  • Har lyst til at arbejde med borgere, som har komplekse udfordringer
  • er beslutningsdygtig, robust og parat til at gribe nye udfordringer
  • kan arbejde struktureret og selvstændigt som en del af et team, og du kan sige til, når du har brug for sparring
  • Er omstillingsparat og villig til at tænke nye veje.
  • Kan holde hovedet koldt og navigere med mange bolde i luften
  • stræber efter at yde dit bedste og ser muligheder i enhver situation
  • brænder for at være med til at yde en god service til kommunens borgere og virksomheder. 
  • Har en relevant uddannelse

Vi tilbyder

  • Et spændende job med stor selvstændighed i arbejdet, og mulighed for indflydelse i opgavevaretagelsen.
  • En høj faglig standard og fokus på faglig udvikling
  • En velfungere arbejdsplads, hvor man tager ansvar for, at vi har det godt med hinanden, og hvor vi har let til smil og latter.
  • 37 timers ansættelse i faststilling
  • Velfungerende kantine, mulighed for hjemmearbejde
  • Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst efter reglerne om "Ny løn"
  • Arbejdspladsen er røgfri

Ansøgning

Vi skal have din ansøgning senest den 02.oktober 2024 kl. 23:59.
Ansættelsessamtaler afholdes d. 10.oktober 2024 på Billund Rådhus, Jorden Rundt 1, 7200 Grindsted.

Du bedes søge stillingen via brug af linket.

Yderligere oplysninger

Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Afdelingsleder Sunita Kristensen på tlf. nr. 79 72 73 52.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=67fc6a0f)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Billund Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Billund Kommune - Arbejdsmarkedsafdelingen, Jorden Rundt, 7200 Grindsted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-10-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6115679

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet