Billund Brandvæsen modtager ny rednings- og kemibil

dato

Billund Kommune kunne i dag afsløre, at Station Billund er blevet udstyret med en ny redningsbil designet til at håndtere kemikalie-uheld i kommunen.

Under en ceremoniel begivenhed overrakte borgmester Stephanie Storbank nøglerne til Billund Brandvæsen, hvorefter brandstationen gav en rundvisning i bilens avancerede udstyr.

Med bilen medfølger også en ny orange kemi-dragt, som brandmand Allan præsenterede, hvilket sikrer optimal beskyttelse for brandmændene, mens de hjælper borgerne i kritiske situationer.